סדנא לשליטה וניהול כעסים ותקשורת יעילה

הסדנא לשליטה וניהול כעסים ולתקשורת יעילה במכון רעות מראה לכם את הדרך שתוביל אתכם לפריצת הדרך שלכם ממעגל סגור של כעס ועצבים לחיים של רוגע ואסרטיביות.

ישנם 4 שלבים הכרחיים בתהליך השינוי:

  1. מודעות והכרה שהבעיה היא אישית ולא נגרמת ע"י אחרים. לפעמים לוקח זמן עד שהאדם מגיע להכרה שיש לו קושי ושהוא צריך לעשות את השינוי ולא הסביבה שלו.
  2. קבלת החלטה ולקיחת אחריות אישית על תהליך השינוי. זה השלב שבו האדם בוחר ומתחייב לעשות שינוי, ומבין שהשינוי תלוי אך ורק בו.
  3. ביצוע השינוי –לא מספיק שרק רוצים שינוי, צריך לפעול באופן מעשי. צריך ללמוד, לתרגל ולהפנים מיומנויות והתנהגויות חלופיות חדשות ולא מוכרות.
  4. ביסוס ושימור השינוי – הפיכת המיומנויות וההתנהגויות החדשות לחלק טבעי מעולמו של האדם ומהמהות שלו בעזרת תרגול חוזר ואימון עצמי עד שהשינוי החדש הופך לבסיס חזק ומוצק.

לא פשוט לעבור לבד תהליך של שינוי. מאד רצוי למצוא את הסביבה והעזרה המתאימה שמאפשרת למידה של דברים חדשים, ונותנת עזרה, תמיכה וקבלה. 

לכן, אנחנו, במכון רעות, מציעים לכם עזרה בפריצת הדרך שלכם לניהול יעיל של הכעסים, הן בטיפול פרטני והן באמצעות הסדנא לשליטה וניהול כעסים ולתקשורת יעילה. מניסיוני הרב, אין תחליף לכוח ולעוצמה של הסדנא ביצירת השינוי של המשתתפים.

בסדנא המשתתפים עוברים תהליך חווייתי ולא רק הבנה רציונאלית מתוך מטרה שהשינוי יהפוך להיות חלק מהמהות שלהם ומעולמם לטווח ארוך. המרחב הקבוצתי נבנה כמקום בטוח, מקבל ומכיל וע"י כך מאפשר למשתתפים להעלות אירועים חשובים ומשמעותיים מחייהם, לחשוף מעולמם האישי והרגשי ללא בושה ופחד ואף לקבל הערכה, תמיכה, עזרה ומשענת. בתחילה רבים מעלים את הקושי, החשש והמבוכה להיחשף בפני זרים. למרבה הפתעתם, בשלב ממש התחלתי הקבוצה הופכת להיות כוח מניע מאד משמעותי בתהליך השינוי שלהם.

המשתתפים הופכים להיות מראות אחד לשני, מייצגים חלקים פנימיים בעולמם האישי ודמויות ממציאות חייהם. בדרך זו  לעיתים, הקבוצה מחצינה דיאלוג פנימי המתקיים, לעיתים קרובות, ולרוב לא במודע בנפשם של המשתתפים, מבלי שהם יכולים או מעזים לבטא אותו. ההתבוננות, אפילו הפסיבית באחרים וההקשבה לדבריהם, האינטראקציה והקשר המתפתח בין המשתתפים פותחים ומאירים למשתתפים עולמות וחלקים חבויים וסמויים בעולמם הנפשי שלא יכלו לראות ולהבין אותם קודם לכן.

הגילויים, הלמידה הפנימית והתובנות החדשות שמתרחשים אצל המשתתפים יחד עם הטכניקות והכלים החדשים לניהול הכעסים שהמשתתפים לומדים בסדנא מסייעים להם לקחת אחריות על התנהגותם ומעשיהם ולהתחיל להתנהג במתינות, שיקול דעת, סובלנות, רוגע, כבוד ואסרטיביות.

 הסדנא לשליטה וניהול כעסים – מידע נוסף

 ואין כמו כמה דוגמאות של המשתתפים עצמם:

"באופן קבוע בכל פגישה אני יוצא נדהם מהחוויה העצומה, מהכוח ומהעוצמה שיש לקבוצה שעוברת יחד תהליך משמעותי. ללא ספק העובדה שמדובר בזרים מוחלטים בתחילת הדרך מדגישה עוד יותר את עוצמת ההשתהות מהפתיחות, מהקרבה, הביטחון, תחושת השיתוף ומהיותנו מראות אנושיות. אתה יושב לך בסדנא ושומע סיפורים של אנשים שלא הכרת, חלקם מוכרים לך, חלקם מעוררים בך רגשות, חלקם מפתיעים, מרתיעים ואפילו מכעיסים. אבל כולם מציבים לך מראה שבה אתה רואה את עצמך, סיפורך, תכונותיך, יקיריך, רגשותיך ומה לא. אין דבר מדהים מזה. אנשים זרים ואהובים משתפים אותך באנושיות היפה שלהם ומראים לך את האנושיות שלך, אין דרך טובה יותר ומשמעותית יותר ללמוד על עצמך. דרך שמעוררת בך תהליך של חשיבה, תהייה וגם עשייה." מתי

"למרבה הפלא, תחושת הריפוי והסיפוק שלי הגיעו דווקא מלקיחת חלק פעיל בלעזור לחברי הקבוצה להבין את אשר ארע להם ולתת את הפרספקטיבה שלי למה שארע להם בניסיון להקל עליהם ולסייע במציאת פיתרון, דרך. ובעזרתם של חברי קבוצה נוספים או אחרים, הייתי יכול להיות ניזון וגם מזין. התובנה הגדולה ביותר שלי מהסדנא היא שכאשר אני מזין אנשים ומרגיש שדעותיי תורמות להם אני מרגיש שלם ובעל סיפוק רב, ואז גם פחות כועס ויותר רגוע."  לירן

"כשאומר את הדברים מישהו מהקבוצה כמוהו יש לכך תוקף משמעותי אחר וחזק יותר שאי אפשר להתווכח איתו או להתנגד לו. זה מעורר למחשבה והתבוננות ומחייב בדיקה עצמית ולקיחת אחריות אישית."  עמית

"כשאומר לך המנחה איש המקצוע דברים- זה מצופה וצפוי  ממנו ואף אפשר להתנגד לו אבל כשחברי הקבוצה כמוך, שיודעים בדיוק מה עובר עליך ומה מתרחש אצלך כי הם אותו דבר בדיוק, אומרים לך משהו, אתה לא יכול להתעלם מדבריהם והדברים שלהם חודרים עמוק עמוק לבטן." משה

אז איך הסדנא פועלת?

הסדנא נמשכת 12 מפגשים שבועיים בני שעתיים, למעט המפגש הראשון והאחרון שנמשכים 3 שעות כל אחד, סה"כ 26 שעות, בהנחיה של שני מנחים מנוסים. בסדנא יכולים להשתתף עד מכסימום 12 משתתפים, גם גברים וגם נשים, מ -2 הקצוות של הרצף ההתנהגותי: מצד אחד, אלה שמתחממים מהר, מתעצבנים, מתפרצים ויש להם "פתיל קצר" ואלה מהצד השני, שלא מבטאים את הכעס שלהם בכלל ושותקים.

הסדנא תעזור לכם לזהות איך מתפתח הכעס אצלכם ומה ניתן לעשות בכל שלב ושלב. אתם תלמדו לזהות את החלקים שבתוך העולם הפנימי שלכם שדוחפים אתכם להתנהגות הלא רצויה, ב- 4 רמות:

  1. ברמה החשיבתית- הדפוסים ותבניות החשיבה האופייניים, החוקים, האמונות המגבילות, המיתוסים ועוד.
  2. ברמה הרגשית- תזהו את הרגשות והמבערים הרגשיים שמדליקים את הכעס שלכם
  3. ברמה הפיסיולוגית – איך הגוף משתתף בתהליך הכעס וכיצד ניתן להיעזר בו.
  4. וכמובן, ברמה ההתנהגותית- תלמדו דרכים, טכניקות וכלים רבים שיעזרו לכם להתנהג בדרך מכבדת, רגועה ואסרטיבית. תלמדו גם מיומנויות תקשורת בינאישית, ניהול קונפליקטים וניהול מו"מ.

הסדנא פועלת בדרך של הסברים תיאורטיים, דרכים חווייתיות ודבר, שיש לו עוצמה רבה בפריצת הדרך על השינוי שהמשתתפים עושים, הוא האינטראקציה והדינאמיקה שנוצרת בין המשתתפים בינם לבין עצמם ובינם לבינינו כמנחים.

אתם מוזמנים להצטרף לסדנא הקרובה. עוד פרטים על הסדנא וסדרי ההרשמה, לחצו על הקישור:

 

 

 

* ניתן להתאים סדנאות מיוחדות והרצאות לארגונים לפי הצרכים המתבקשים.